Visai nesvarbu, ar tai būtų didžiulė tarptautinė įmonė, ar mažas verslas, ar bet kokia kita profesinė aplinka, grįžtamasis ryšys yra kritiškai svarbus augimui, tobulėjimui ir veiklos gerinimui: tobulinant gebėjimą tinkamai suteikti ir priimti grįžtamąjį ryšį galima ženkliai pagerinti ir asmeninę, ir organizacijos sėkmę. Todėl pateikiame rekomendacijas, kaip pasiekti aukščiausią lygį tiek suteikiant, tiek ir priimant grįžtamąjį ryšį.
Grįžtamojo ryšio svarba
Grįžtamasis ryšys yra profesinio tobulėjimo kertinis akmuo. Jis suteikia įžvalgų apie vykdomą veiklą bei padeda nustatyti tobulintinas sritis. Tinkamai naudojamas, grįžtamasis ryšys gali motyvuoti darbuotojus, skatinti nuolatinio tobulėjimo kultūrą ir didinti bendrą produktyvumą.
Grįžtamojo ryšio teikimas: geriausios praktikos
1. Būkite konkretūs ir aiškūs: pateikite konkrečius pavyzdžius, iliustruojančius jūsų mintis. Vietoj „Jūsų ataskaita reikalauja patobulinimų“ sakykite „Ataskaita būtų tinkamesnė, jei įtrauktumėte ir išsamią finansinę analizę“. Be to, naudokite tiesioginę kalbą, kad išvengtumėte nesusipratimų.
2. Sutelkite dėmesį į elgesį, o ne į asmenį: komentuokite elgesį ar rezultatą, o ne asmens charakterį, pavyzdžiui, „Pristatymo metu trūko svarbių punktų“ yra gerokai konstruktyviau nei „Jūs nesate geras pranešėjas“.
Taip pat skaitykite
3. Rinkitės tinkamą laiką: pateikite grįžtamąjį ryšį kuo greičiau po stebėto elgesio. Laiku pateiktas grįžtamasis ryšys užtikrina, kad detalės bus šviežios ir aktualios. Taip pat užtikrinkite, kad grįžtamasis ryšys būtų tiesiogiai susijęs tik su dabartiniais projektais ar neseniai atliktomis veiklomis.
4. Naudokite teigiamą kalbą: grįžtamąjį ryšį teikite taip, kad motyvuotumėte tobulėjimui: prieš pateikdami tobulintinas sritis nepamirškite pažymėti ir to, kas buvo atlikta gerai. Kitaip tariant, subalansuokite konstruktyvią kritiką su pagyrimais, kad išlaikytumėte klausančiojo moralę.
5. Pasiūlykite sprendimus ir pagalbą: pateikite aiškias, įgyvendinamas rekomendacijas veiklos tobulinimui, pavyzdžiui „Norint pagerinti jūsų pristatymą, kitą kartą pabandykite naudoti daugiau vizualinės medžiagos“. Papildomai parodykite nusiteikimą padėti tobulėjimo procese, nesvarbu, ar tai būtų ištekliai, mokymai ir mentorystė.
Grįžtamojo ryšio gavimas: geriausios praktikos
1. Aktyviai klausykitės: visą dėmesį skirkite grįžtamąjį ryšį teikiančiam asmeniui, venkite pertraukinėjimų ir klausykitės norėdami suprasti, o ne atsakyti. Parodykite, kad esate įsitraukęs per linksėjimą galva ir žodinius patvirtinimus, tokius kaip „Suprantu“ ar „Supratau“.
2. Būkite atviri: kiek įmanoma, išlaikykite atvirą protą ir venkite būti gynybos pozicijoje, siekite grįžtamąjį ryšį vertinti kaip galimybę augti, o ne asmeninį puolimą. Be kita ko, pabandykite suprasti grįžtamąjį ryšį iš jį teikiančio asmens perspektyvos.
3. Užduokite tikslinamuosius klausimus: jei kas nors neaišku, užduokite klausimus, kad geriau suprastumėte situaciją, įsigilintumėte į teikiamą grįžtamąjį ryšį ir atrastumėte pagrindines problemas ar rekomendacijas.
4. Apmąstykite ir veikite: prieš reaguojant ar imant veikti, skirkite laiko gauto grįžtamojo ryšio apmąstymui, kad suprastumėt, kaip jis gali būti naudingas veiklai tobulinti. Papildomai, sukurkite planą, kaip įgyvendinti tai, ką išgirdote grįžtamojo ryšio sesijos metu. Nustatykite konkrečius, pasiekiamus tikslus pagal gautas įžvalgas.
5. Atsakykite: padėkokite žmogui už jo grįžtamąjį ryšį, nes tai skatina teigiamą grįžtamojo ryšio kultūrą. Po kurio laiko informuokite grįžtamojo ryšio teikėją apie žingsnius, kuriuos atlikote, remdamasis jo įžvalgomis. Tai parodys, kad vertinate jo įnašą ir esate pasiryžęs tobulėti.
Grįžtamąjį ryšį skatinančios kultūros kūrimas
1. Skatinkite atvirą komunikaciją: kurkite kultūrą, kurioje darbuotojai jaustųsi saugūs tiek duodami, tiek ir gaudami grįžtamąjį ryšį. Skatinkite atvirą dialogą ir užtikrinkite, kad grįžtamasis ryšys būtų nukreiptas į tobulėjimą. Be to, taikykite reguliarias grįžtamojo ryšio sesijas, o ne laukite metinių peržiūrų: tai daro grįžtamąjį ryšį įprasta kasdienių operacijų dalimi.
2. Mokykite ir švieskite: organizuokite mokymus apie efektyvias grįžtamojo ryšio technikas tiek jas duodant, tiek gaunant. Tai užtikrins, kad visi turėtų įgūdžių konstruktyviai valdyti grįžtamąjį ryšį. Galite naudoti ir vaidmenų žaidimo pratimus, kad praktikuotumėte grįžtamojo ryšio scenarijus ir taip pagerintumėte įgūdžius.
3. Kurkite pavyzdį per lyderius: lyderiai turėtų modeliuoti efektyvų grįžtamojo ryšio elgesį, aktyviai duodami ir gaudami grįžtamąjį ryšį, nes tai savaime ir nustato toną visai organizacijai. Nepamirškite ir skaidrumo: dalinkitės, kaip grįžtamasis ryšys padeda kurti pokyčius, nes tai leidžia auginti pasitikėjimą ir skatina teikti sąžiningą grįžtamąjį ryšį.
Grįžtamojo ryšio teikimo ir gavimo meno įsisavinimas yra būtinas asmeniniam ir organizaciniam augimui. Įgyvendinant geriausias praktikas, kuriant grįžtamąjį ryšį skatinančią kultūrą ir naudojant tinkamas priemones, verslai gali sukurti aplinką, kurioje grįžtamasis ryšys yra vertingas turtas, o ne nerimo šaltinis. Priimkite grįžtamąjį ryšį kaip nuolatinio tobulėjimo įrankį ir stebėkite, kaip jūsų organizacija ims klestėti.
—
HEADEX Group – jau daugiau nei 20 metų sėkmingai rinkoje veikianti tarptautinė įmonė, kuri savo klientams siūlo ne tik įvairius personalo valdymo sprendimus, tačiau ir garantuoja partnerystės principais besiremiantį bendradarbiavimą, veikloje taikomus aukščiausius kokybės standartus ir profesionalų komandą, turinčią ilgametę patirtį žmogiškųjų išteklių srityje.