Pagrindinis puslapis Aktualioji publicistika Įmonių renginiai virtualiai – kaip tai atrodo?

Įmonių renginiai virtualiai – kaip tai atrodo?

Įmonių renginiai virtualiai – kaip tai atrodo?

Karantinas ir pandemija ne tik atėmė iš mūsų koncertus, festivalius ir keliones, tačiau ir mažiausiai po vieną trankų įmonės vakarėlį. Iš pradžių kompanijos svarstė vakarėlius atidėti, tačiau pasiekus Kalėdas tapo aišku, kad belaukiant, kol viskas praeis, galima išprotėti. Darbuotojai pernelyg ilgai yra nematę vienas kito, pasiilgę socializacijos ir pavargę nuo namų rutinos. 8-erių metų renginių organizavimo patirtį turinti įmonė „Ozi“ prasidėjus karantinui iškart ėmė kurti virtualių vakarėlių scenarijus. Įmonės vadovo Sauliaus Gintauto paprašėme papasakoti, kaip atrodo įmonės vakarėlis virtualioje realybėje ir kokie galimi scenarijai nedideliam gyvam vasaros vakarėliui.

Virtualūs įmonių renginiai – kokie yra dažniausi jų tipai?

Įmonės „Ozi“ sritis – būtent įmonių renginių organizavimas. Išradingos komandos žinia, kad vakarėliai ilgą laiką negalės vykti gyvai labai neišgąsdino. Virtualiems renginiams organizatoriai šiuo metu naudoja „Zoom“ platformą, per kurią į vieną erdvę gali susijungti iki 1000 žmonių. Tai įgalina bent jau virtualiai susitikti tikrai didelius kolektyvus. Žaidžiant, sprendžiant vedėjo pateiktas užduotis, darbuotojai išdalinami į kambarius po 5-10 žmonių.

„Žmonėms be galo trūksta elementaraus žmogiško bendravimo. Jei įmanoma – žinoma, reikia naudotis galimybe susitikti gyvai. Tačiau jei taip vis dar nepavyksta, ir nuotoliniu būdu galima suorganizuoti įtraukiančią veiklą. Komanda vis tiek diskutuoja, tariasi, siekia tikslo, nors visi yra pasijungę iš namų. Tai kompensuoja žmogiško kontakto ilgesį,“ – sako renginių organizavimo įmonės „Ozi“ vadovas Saulius Gintautas.

Renginys „Zoom“ platformoje taip pat turi vedėją, kuris pasitinka, paaiškina žaidimo taisykles. Šiuo metu populiariausi virtualūs renginiai – tai detektyvinis žaidimas arba kelionė aplink pasaulį. Nusiteikę pakeliauti darbuotojai žaidimo metu „Google Street“ aplinkoje virtualiomis gatvėmis bėgioja po įdomiausius pasaulio kampelius. Ten „nuvykę“ turi atrasti tam tikrą objektą, užrašą, statinį.

„Kitas variantas – detektyvų žaidimas. Pastaruoju metu dažniausiai kuriame scenarijų, kad darbuotojai turi surasti dingusius (pavogtus) įmonės duomenis. Jie – elitiniai detektyvai ir turi ištirti šią bylą, identifikuoti nusikaltėlių grupuotės narius ir susigrąžinti duomenis,“ – sako S. Gintautas.
Taip pat virtualioje erdvėje organizuojami įmonių komandų protmūšiai.

Goldbergo mašina – turi veikti taip pat sklandžiai, kaip ir įmonė

Nuo lapkričio mėnesio „Ozi“ vedė daugiau nei 100 virtualių renginių. Laimei, pasiekėme vasarą ir tokiu oru atviroje erdvėje dalis renginių gali vykti gyvai, ypač, jei įmonės darbuotojai turės „galimybių pasus“.

„Šiuo metu turime kelias rezervacijas vasaros renginiams – tokius rengia kolektyvai iki 100 žmonių. Didesni kolektyvai ir ypač tie, kurie anksčiau turėdavo dalį komandos atsiskraidinti į renginio vietą, savo vasaros renginius vis dar organizuos virtualiai,“ – dabartinę situaciją paaiškino S. Gintautas.

Išnaudojant vasarą ir šiltesnius orus, galima pasirinkti vieną iš „Ozi“ ištobulintų renginių formatų. Vienas įdomesnių – Goldbergo mašinos konstravimas. Turbūt esate stebėję vaizdo klipą, kaip paleistas kamuoliukas rieda per įrenginį, sukonstruotą iš įvairiausių rakandų, aktyvuodamas skirtingas jo dalis.

Orientacinės varžybos sodyboje

Iš pirmo žvilgsnio gali atrodyti neįtikėtina, tačiau tokią mašiną gali sukonstruoti ir įmonės darbuotojai. Ir ši užduotis simbolizuoja ir pačios įmonės veiklą – reikia į vieną bendrą organizmą sujungti visų įgūdžius, patirtis ir darbo metodus, kad būtų pasiektas rezultatas. Kasdienio darbo atveju tai – sklandi veikla ir pelnas, o Goldbergo mašinos atveju – sklandus impulso perdavimas nuo pradžios iki pabaigos bei sėkmingas finalinis veiksmas, pavyzdžiui, susprogdintas arba į orą paleistas balionas.

„Šiai vasarai taip pat jau turime suplanuotus kelis Goldbergo mašinų  konstravimo vakarus,“ – sako S. Gintautas.

Dar vienas iššūkis, kurį „Ozi“ pasiūlo įmonių kolektyvams – „Karibų piratai“. Šio renginio metu komandos ne tik turi lenktyniauti irkluodamos kartonines valtis, tačiau ir per kelias valandas prieš lenktynes jas susikonstruoti, dekoruoti logotipais ar balionais.

Vienas iš populiariausių renginio formatų – orientacinės žaidynės pavadinimu „Kodas L.O.B.I.A.I“, kuriose komandos turi įveikti trijų tipų trasas, iškoduoti Morzės abėcėle, Julijaus Cezario šifru užkoduotas užduotis ar netgi nutiesti gyvą komandos narių grandinę nuo vieno įtaiso iki kito, kad įsižiebtų trokštamas kodas.

Renginio sėkmė susideda iš gražios erdvės, skanaus maisto ir visų įsitraukimo

O kas apskritai lemia sėkmingą kolektyvo renginį?

„Veikla, kuri sudomina ir įtraukia įvairiausius kolektyvo narius, – sako S. Gintautas. – Įmonė turi skirtingus skyrius, specialistus, dažniausiai ir žmonės juose – itin skirtingi. Gerą renginį sudaro graži vieta, skanus maistas ir įtraukianti programa. Mūsų organizuojami renginiai įtraukia ne dešimtadalį, o 95 % kolektyvo. Kad tą emociją žmonės atsimintų ne tik po kelių mėnesių, bet ir po kelerių metų.“

„Ozi“ komandas renginio vietoje formuoja iš skirtingo amžiaus, charakterių darbuotojų. Dauguma įsitraukia, nes supranta – nuo asmeninio indėlio priklauso visos komandos sėkmė.

„Neorganizuojame tipinių sporto varžybų ar estafečių iš serijos „nubėk-išgerk-užkąsk“. Suprantame, kad jei žmogus bus lėtesnis, fiziškai silpnesnis, jam nebus įdomu, jis nedalyvaus. Mūsų užduotys daugeliui žaidžiančiųjų yra pirmą kartą matomos ar girdimos, joms išspręsti reikia komandinio darbo ir netradicinio mąstymo. Čia reikia visiems atrasti kažką bendro, o ne pasikliauti tuo, kad vienas yra labai geras kažkurioje srityje,“– sako pašnekovas.

Šiuo metu renginių organizatorius „Ozi“ turi 12 renginių formatų. Surinkę šiek tiek informacijos apie įmonės darbuotojus, jų amžių, jie pateikia rekomendacijas, kurio formato renginys tai komandai geriausiai tiktų.

„Ozi“ yra organizavusi renginius tokioms stambioms įmonėms, kaip „SEB“, „ERGO“, „Senukai“, „Girteka“, „Eika“, „Western Union“.

PR

 

Naujienos iš interneto