Iliustracija – pexels.com
Skaitmeninė rinkodara suteikia unikalią galimybę išsamiai matuoti kiekvienos kampanijos efektyvumą. Šie duomenys padeda suprasti – kas veikia, o kas ne, ir leidžia optimizuoti strategiją.
Žinoma, kad priklausomai nuo pasirinktos reklamos strategijos reikia ir konkrečių matavimo rodiklių, taip pat ir gebėjimo tinkamai reaguoti į situaciją, kurioje esame. Vieni įrankiai geriausiai tinka, kai atliekama SEO optimizacija, o kiti – kai naudojama Google reklama.
Plačiau apie reklamos matavimo pobūdį bei tikslus pasakoja skaitmeninės rinkodaros jūroje jau seniai besisukantis Deividas.
Taip pat skaitykite
Kokie pagrindiniai rodikliai naudojami matuojant efektyvumą?
Norint tinkamai identifikuoti reklamos efektyvumą – pirmiausia reikia tiksliai apibrėžti svarbiausius matus, kurie padeda įvertinti pasiektą rezultatą. „Pirmiausia reikia žiūrėti – koks yra pasiekiamumas. Kiek žmonių matė jūsų reklamą? Taip pat vertinamas jų įsitraukimas. Kiek žmonių sąveikavo su jūsų turiniu (aut. pats. paspaudimai, komentarai, pasidalijimai) bei pasiektos konversijos. Kiek žmonių atliko pageidaujamą veiksmą (aut. past pvz., užpildė formą, pirko…)?“,- svarbiausius aspektus nurodo Deividas.
Populiariausi įrankiai matavimams
Yra labai daug skirtingų reklamos naudos matavimo įrankių, kurie gali padėti pamatyti – ką pavyko pasiekti. Deividas aptaria kelis. „Google Analytics yra išsamus įrankis leidžiantis sekti svetainės lankytojų elgesį. Google Ads suteikia išsamią informaciją apie paieškos ir vaizdinės reklamos kampanijas. Facebook Insights leidžia matuoti Facebook puslapio ir reklaminių kampanijų efektyvumą. O Instagram Insights suteikia duomenis apie jūsų Instagram paskyrą ir reklamas. Priklausomai nuo reklamos ir jos viešinimo erdvės – reikia ir tinkamo matavimo įrankio“,- nurodo specialistas.
Kokie rodikliai yra svarbiausi?
Esminiai rodikliai, kuriems reikia skirti daugiausia dėmesio, priklauso nuo jūsų kampanijos tikslų. Jei norite padidinti žinomumą – tuomet būtinai atkreipkite dėmesį į pasiekiamumą ir įsitraukimą. Jei norite generuoti daugiau pardavimų – tokiu atveju svarbiausias rodiklis bus konversijos. O jei norite padidinti prenumeratorių skaičių – tuomet sekite, kiek žmonių užsiregistruoja jūsų naujienlaiškiui.
Kaip interpretuoti duomenis?
Priklausomai nuo įrankio ir sukurtos reklamos strategijos – reikia rasti ir tinkamus metodus, kurie gali padėti efektyviai išmatuoti pasiektus duomenis. „Palyginkite rezultatus su ankstesnėmis kampanijomis. Tai padės suprasti – ar jūsų naujos strategijos yra efektyvesnės. Lyginkite rezultatus ir su konkurentais. Tai leis įvertinti jūsų poziciją rinkoje. Stebėkite, kaip jūsų rodikliai keičiasi laikui bėgant, ir identifikuokite sėkmingas strategijas“,- pataria specialistas.
Patarimai efektyvesniam matavimui
Apskritai efektyvus matavimas reikalauja žinių, kurios gali padėti sužinoti tam tikras tendencijas ir padaryti tikslias išvadas.
- Nustatykite aiškius tikslus prieš pradedant kampaniją.
- Pasirinkite tinkamus rodiklius, kurie padės įvertinti jūsų tikslų pasiekimą.
- Reguliariai tikrinkite duomenis ir koreguokite savo strategiją.
- Naudokite įvairius įrankius, kad gautumėte išsamesnę informaciją.
- Bendradarbiaukite su analitikais, kurie padės interpretuoti duomenis.
Skaitmeninė rinkodara suteikia unikalią galimybę matuoti kiekvienos kampanijos efektyvumą. Išsamūs duomenys leidžia suprasti, kas veikia, o kas ne, ir optimizuoti strategiją, siekiant geriausių rezultatų.
ROI – tikslesniems rezultatams
Investicijų grąža (ROI) yra vienas svarbiausių rodiklių leidžiančių įvertinti skaitmeninės reklamos kampanijų efektyvumą. Jis parodo – kiek pinigų uždirbote iš kiekvieno investuoto euro.
ROI formulė: ROI = (pajamos iš investicijų – investicijų kaina) / Investicijų kaina x 100%
Įsivaizduokime, kad investavote 1000 eurų į Google Ads kampaniją. Ši kampanija generavo 2500 eurų pajamų.
- ROI = (2500 € – 1000 €) / 1000 € x 100% = 150%
Tai reiškia, kad už kiekvieną investuotą eurą uždirbote 1,5 euro.
„Ne visada lengva tiksliai nustatyti – kurią pajamų dalį sukėlė būtent skaitmeninė reklama. Pavyzdžiui, jei klientas pirmiausia pamato jūsų reklamą, bet perka tik po kelių dienų – kaip priskirti šį pirkimą konkrečiai kampanijai? Kai kurie reklamos efektai gali būti ilgalaikiai, pavyzdžiui, padidėjęs prekės ženklo žinomumas. Tai gali būti sunku įvertinti finansiniais rodikliais“,- pasakoja specialistas.
Skaitmeninės reklamos efektyvumą veikia daugybė veiksnių, todėl sunku tiksliai nustatyti, kuris veiksnys turėjo didžiausią įtaką.