Asociatyvi nuotr.
Matematika ne veltui vadinama mokslų karaliene. Remiantis statistika, tik 45% moksleivių gali su ja susidoroti, o universitetuose ne daugiau kaip 30% studentų gerai supranta matematiką ir lengvai įveikia sudėtingus skaičiavimus.
Jums reikia nepriekaištingos atminties, stiprios logikos, galingos analizės. Bet matematikos baigiamąjį egzaminą išlaikyti privaloma.
Todėl kai kurie tėvai jau nuo 5 klasės pradeda galvoti, kaip rasti gerą matematikos korepetitorių. Korepetitoriaus paslaugas dažnai siūlo mokyklos, klasės, kurioje mokosi vaikai, etatiniai mokytojai, studentai, matematikos universitetų dėstytojai. Profesionalūs mokytojai, turintys matematinį išsilavinimą, vis dar pasitaiko retai.
Pasvarstykime, kam teikti pirmenybę ir kur studentui rasti kompetentingą korepetitorių.
Kaip rasti gerą matematikos korepetitorių?
Daugelis tėvų klaidingai mano, kad esmė yra vaiko tinginystė ir nenoras gilintis tiksliųjų mokslų subtilybes. Beveik visi jie susideda iš griežtų taisyklių, teoremų, aksiomų, kurias reikia žinoti mintinai, kad galėtum pritaikyti praktiškai. Atrodytų pakanka pasigilinti sistemą ir elgtis taip, kaip nurodyta teorijoje. Tačiau iš tikrųjų rezultatai yra nežymūs, o tėvų pagalba – gniuždantys atodūsiai ir bandymai „paguglinti“ teisingą atsakymą.
Tik po daugybės nesėkmių, bemiegių naktų, pozityvios savarankiško mokymosi dinamikos stokos tėvai per mokyklos forumus šaukia: „Parekomenduokite gerą matematikos korepetitorių mūsų mieste!“.
Tai vyksta neatsitiktinai, nes mokyklinė programa skirta „stereotipinei“ vaikų kategorijai, kurie, anot autorių, giliai analizuoja medžiagą, savarankiškai formuoja šablonus ir randa būdų juos pritaikyti siūlomose užduotyse.
Paprasčiau tariant, dabar vadovėliuose praktiškai nėra medžiagos, skirtos išmokti atmintinai, praktinių užduočių, kuriose būtų aiškiai išdėstytos šių taisyklių taikymo sąlygos. Maksimalu, ką mokytojas gali duoti studentui, yra savarankiško tyrimo kryptis, darbas, susijęs su įgytų teorinių žinių įsisavinimu. Tai yra, klasėje mokytojas paaiškina temos esmę ir užduoda namų darbus. Namuose jaunasis matematikas prisimena teoriją, ieško, kur ją pritaikyti sprendžiant uždavinius.
Būtent toks „vidutinis“ požiūris lemia, kad vaikai, kurie nėra apdovanoti matematiniais gebėjimais, palaipsniui patiria nesėkmes nuo 3–5 klasių.
Problemos su dalyku auga kaip sniego gniūžtė, nes visos taisyklės, teoremos, aksiomos susideda į sistemą: vieno elemento nežinojimas viskam trukdo.
Vienintelis būdas išvengti žinių trūkumo – laiku pasamdyti matematikos korepetitorių, kuris padės atkurti taisyklių sistemą ir išmokys ja naudotis praktiškai. Ir prasideda tėvelių išbandymas – matematikos korepetitoriaus paieškos.
Pirma taisyklė: pasakykite visiems, kad jums reikia korepetitoriaus
Kuo daugiau žmonių apie tai žinos, tuo didesnė tikimybė, kad bus bent vienas kompetentingo, patyrusio dėstytojo kontaktų savininkas. Taigi nedvejodami siųskite pranešimus, prašydami pagalbos ieškant rekomendacijų visuose prieinamuose šaltiniuose.
Draugai, giminės, kolegos, ypač jei jie turi ir moksleivių. Jie tikriausiai susidūrė su būtinybe „patraukti“ vaiką tam tikroje temoje. Net jei jie negalvoja apie matematiką, jie jums pasakys, kur rado savo korepetitorius.
Įsitikinkite, kad jūsų užklausa dėl internetinio matematikos mokytojo rekomendacijos pasiektų kuo platesnę auditoriją. Į žinutės tekstą įtraukite pagrindines užklausas – konkrečius žodžius, frazes, susijusias su tema. Pavyzdžiui, „Ieškau dėstytojo“, „Matematikos korepetitoriaus“, „Man reikia matematiko“.
Pridėkite grotažymes socialiniuose tinkluose – žodžius, frazes su priešdėliu #, kurios veikia kaip nuorodos į įrašus ir medžiagą tam tikra tema.
Atkreipkite dėmesį: kurdami žymas su grotelėmis iš kelių žodžių, vietoj tarpo tarp frazės elementų dėkite apatinį brūkšnį arba rašykite kartu. Pavyzdžiai: #mokytojas, #matematikoskorepetitorius, #ieškau_korepetitoriaus, #matematika.
Antra taisyklė: ieškokite tinkamose vietose
Vertinami (ir todėl veiksmingi) dėstytojai nesižvalgo po forumus ir bendruomenes ieškodami atsitiktinių klientų. Jie užsiėmę darbu ir susitaria dėl gaunamų pasiūlymų. Juos galite rasti konkrečiose viešose vietose, specializuotose svetainėse. Mes jums pasakysime, kur yra „žuvingiausios“ vietos.
Pedagoginiai forumai. Jie dažnai naudojami kaip paslaugų reklamavimo platforma. Atidžiau pažvelkite į matematikos disciplinos diskusijų autorius, atkreipkite dėmesį į savęs pristatymą (trumpas tekstas „Apie mane“).
Universitetų svetainės ir jų puslapiai socialiniuose tinkluose. Korepetitorių grupėse paslaugą gali skatinti universiteto vadovybė. Reklaminių įrašų komentaruose už papildomą mokestį nesunkiai susiderėsite su mokytojais dėl individualių pamokų.
Skelbimų portaluose tai pat rasite korepetitorių skelbimų. Tačiau reikia būti atsargiems: pretendentų deklaruojama kvalifikacija ne visada atitinka tikrovę.
Trečia taisyklė: filtruokite kandidatus
Kas bus korepetitorius: patyręs mokytojas iš mokyklos, 3-4 kurso studentas, absolventas, išlaikęs egzaminą 100 balų ar universiteto dėstytojas – verta apsispręsti iš karto. Apsvarstykite kiekvienos kandidatų grupės privalumus ir trūkumus.
Vakarykščiai moksleiviai ir studentai yra puikūs 3-5 klasių mokinių korepetitoriai. Su vaikais jie nesunkiai randa bendrą kalbą ir pateikia pavyzdžių, kurie tikrai įsimintini ir aktualūs jaunajai kartai. Bet tokie netinka aukštųjų mokyklų moksleiviams ruoštis valstybiniam egzaminui, nors yra išimčių. Jų neginčijamas pliusas: mažas atlyginimas už pamokų valandą.
Mokyklos patirties turintys mokytojai yra geras pasirinkimas, tinkamas 5–11 klasių mokiniams.
Jei tai yra pagrindinis jų darbas, tokie dėstytojai dažnai organizuoja grupinius užsiėmimus, kurie gana nebrangūs. Pagal susitarimą jie užsiima individualiai savo ar mokinio namuose, nuotoliniu būdu per internetą.
Privalumai: puikus dalyko išmanymas ir mokymo metodų valdymas, gebėjimas užmegzti kontaktą su klausytoju.
Trūkumai: brangesnės paslaugos, kartais nesugebėjimas rasti tinkamą požiūrį į konkretų studentą dėl įpročio dirbti sraute.
Universiteto dėstytojai yra tinkamas pasirinkimas tiems, kurie siekia įstoti į sritis, kuriose reikia gilių dalyko žinių, arba išlaikyti egzaminą aukštu balu.
Jie turi tobulesnių ir gilesnių žinių, tačiau mokymo metodai gerokai skiriasi nuo įprastų vaikui.
Privalumai: galimybė pasirengti stojimui į tam tikrą universitetą, įgyti žinių, kurios praleidžiamos įsisavinant standartinę mokyklos programą.
Trūkumai: aukšti reikalavimai studento pagrindinėms matematikos žinioms, netinka neturintiems elementarių aritmetinių, algebrinių ir kitų įgūdžių.
Nedvejodami aiškiai nurodykite kandidatui tikslus, dėl kurių jį samdote. Taigi, jei jūsų vaikui per 9–10 klases nepavyko pakilti aukščiau dalyko trejetuko, pagrindiniu tikslu nereikėtų įvardinti „Stojimo į matematikos universitetą“ ar „valstybinis egzaminas 100 balų“.
Net ir turint tokių didelių ambicijų, pirmiausia reiktų pagerinti žinias ir tik pasiseks šioje vietoje – pereiti į labiau pažengusių kategoriją. Blaiviai įvertinkite savo vaiko gebėjimus, dabartines žinias, kad nesigailėtumėte, kad korepetitorius pasirodė „per griežtas“.
PR