Unsplash nuotr.
Interneto svetainių optimizavimas paieškos sistemoms (SEO) yra viena iš svarbiausių skaitmeninės rinkodaros strategijų, kai yra siekiama pritraukti daugiau lankytojų (ar pirkėjų) bei padidinti svetainės matomumą internete. Lyginant su mokama reklama internete (pvz. „Google Ads“), SEO gali padėti padidinti nuolatinį, organinį (nemokamą) lankytojų srautą į svetainę. Tačiau tai – ne vienintelė SEO nauda.
Kas yra SEO ir kuo jis svarbus?
SEO (angliško termino Search Engine Optimization trumpinys) yra metodų ir strategijų rinkinys, kurio pagrindinis tikslas – pasiekti aukštesnes pozicijas paieškos rezultatų puslapiuose ir taip pagerinti svetainės matomumą paieškos sistemose. Kadangi Lietuvoje beveik visi naudojasi tik „Google“ paieškos sistema, SEO optimizavimas įprastai atliekamas turint omenyje tik šią paieškos sistemą.
Tinkamai atliktas SEO optimizavimas turi keletą akivaizdžių naudų:
Taip pat skaitykite
- Didesnis lankomumas. Svetainės, esančios pirmajame paieškos rezultatų puslapyje, gauna didžiausią lankytojų srautą. Tyrimai rodo, kad pirmasis paieškos rezultatas gauna apie 30% visų paspaudimų, antrasis – apie 15%, o trečiasis – apie 10%. Tai reiškia, kad jei jūsų svetainė neužima vienos iš aukščiausių pozicijų „Google“ paieškoje, jums teks pasitenkinti labai ribotu nemokamu lankytojų srautu iš paieškos.
- Patikimumas ir prekės ženklo žinomumas. Aukštos pozicijos paieškos rezultatuose dažnai laikomos ir patikimumo ženklu. Vartotojai labiau linkę pasitikėti svetainėmis, kurios yra gerai ir dažnai matomos ir lengvai randamos paieškoje pagal susijusius raktinius žodžius.
- Geresnė vartotojo patirtis. Vartotojo patirtis svetainėje (naršymo patogumas ir kt.) yra vienas iš SEO optimizavimo veiksnių, kurio svarba vis auga. Gerai optimizuotos svetainės dažniausiai yra greitesnės, turi aiškesnę ir lankytojui suprantamesnę struktūrą, jos vidiniai puslapiai yra geriau susieti ir lengviau pasiekiami lankytojui.
Iš ko susideda SEO optimizavimas?
SEO optimizavimas yra kompleksinis procesas, kurį sudaro ne vienas komponentas. Nors ne visiškai tikslu, bet yra įprasta SEO optimizavimą suskirstyti į dvi pagrindines dalis: vidinį SEO ir išorinį SEO.
Pirmuoju atveju yra atliekamas raktinių žodžių tyrimas, kurio metu yra įvertinami aktualiausi ir tikslinės auditorijos naudojami raktažodžiai atliekant užklausas „Google“ paieškoje. Taip pat įvertinama konkurencija, t. y. kaip sunku pasiekti aukščiausias pozicijas naudojant šiuos raktinius žodžius. Po šio tyrimo yra atitinkamai optimizuojama svetainė: įvedami turinio ir jo struktūros pokyčiai, ištaisomos turinio optimizavimo ir techninės svetainės klaidos, esant poreikiui kuriamas svetainės turinys ar atskiri jo komponentai, koreguojamas svetainės kodas ir t.t.
Tuo tarpu išoriniu SEO optimizavimu yra siekiama „Google“ paieškos varikliui pademonstruoti svetainės patikimumą naudojant išorinius signalus. Pagrindinis iš tokių signalų – nuorodos iš patikimų internetinių šaltinių. Kuo daugiau nuorodų iš patikimų šaltinių veda į jūsų svetainę – tuo užtikrintesnė „Google“ gali jaustis dėl jūsų svetainės patikimumo.
SEO paslaugos ar savarankiškas optimizavimas: ką pasirinkti?
Kai kalbama apie SEO, turite dvi pagrindines galimybes: naudotis profesionaliomis SEO paslaugomis arba svetainę optimizuoti savarankiškai. Abi galimybės turi savų privalumų ir trūkumų, bet viskas atsiremia į jūsų tikslus, turimas žinias ir patirtį, raktinių žodžių konkurencingumą ir biudžetą.
Dauguma SEO agentūrų turi patyrusius SEO specialistus, kurie gerai išmano visus optimizavimo aspektus ir gali suteikti kokybiškas paslaugas. Priklausomai nuo situacijos, optimizavimui gali būti naudojami mokami SEO įrankiai, kurie gali būti per brangūs ar per sudėtingi naudoti atliekant pavienias, savarankiškas SEO optimizacijas. Be to, naudodamiesi SEO paslaugomis, galite sutaupyti laiko ir savo dėmesį sutelkti į kitas sritis.
Tačiau jei raktinių žodžių konkurencija nėra didelė, o turimas biudžetas SEO rinkodarai yra ribotas, tuomet savarankiškai atliekamas SEO optimizavimas gali būti pigesnis ir priimtinesnis variantas. Na, o optimizavimą atlikdami patys, visada turėsite pilną proceso kontrolę ir galėsite lengviau prisitaikyti prie įvairių aplinkybių pokyčių (pvz. pasikeitusio biudžeto dydžio).
Galiausiai nėra svarbu, ar pasirinksite naudotis SEO paslaugomis, ar savo svetainę optimizuosite savarankiškai, šiandien visiems interneto svetainių savininkams turėtų būti aktualu suprasti pagrindinius SEO optimizavimo principus. Supratę kaip veikia SEO, turėsite kompetencijas tiek patys atlikti pagrindines optimizavimo užduotis, tiek geriau pasirinkti SEO paslaugas teikiančius specialistus, jei to prireiktų ateityje.