Klaipėdos kamerinio orkestro vadovas violončelininkas Mindaugas Bačkus
Italija – baroko gimtinė, tad nieko keisto, kad į šią šalį sugrįžta violončelininko Mindaugo Bačkaus vadovaujamas Klaipėdos kamerinis orkestras, ne kartą muzikos gerbėjų įvardintas kaip baroko muzikos stiliaus geriausias atlikėjas Lietuvoje. Lapkričio 19-25 dienomis Italijos publika išgirs ne tik garsių užsienio kompozitorių interpretuojamus kūrinius, bet ir Lietuvos kūrėjų – Arvydo Malcio ir Nijolės Sinkevičiūtės kompozicijas. Klaipėdos koncertų salės kamerinis orkestras į Italiją keliaujantis antrą kartą, šįkart pasirodys keturiuose miestuose, tarp jų ir garsiajame Pordenonės sakralinės muzikos festivalyje.
„Po labai pozityvių įspūdžių pirmosiose gastrolėse 2022 m., kai koncertavome Abrucų ir Pjiemonto regionuose, sugrįžimas į Italiją buvo tik laiko klausimas. Lapkritį orkestro laukia dar įspūdingesnis turas, kurio metu vyks pasirodymai tokiuose miestuose, kaip Teramo, L’Aquila ir Pesaras. Gastrolių kulminacija – Pordenonės miesto prestižiniame „Festival di Musica Sacra di Pordenone“ festivalyje“, – teigia Klaipėdos koncertų salės orkestro meno vadovas Mindaugas Bačkus.
Taip pat skaitykite
Nijolė Dorotėja Beniušytė, Klaipėdos kamerinio orkestro gastrolių Italijoje prodiuserė ir muzikė, pasakoja, kad „žinia apie puikiai griežiantį lietuvių orkestrą šioje šalyje pasklido labai greitai. Pordenonės sakralinės muzikos festivalis klaipėdiečius pats pakvietė į šių metų festivalį, kuriame nuskambės italų specialiai užsakyto kompozitoriaus kūrinio premjera.“
Į Italiją sugrįžtantis orkestras pristatys specialiai šiam turui sukurtas naujas programas. Būtent čia nuskambės dvi pasaulinės premjeros: italų kompozitoriaus Riccardo Burato „..ibi est“ styginių orkestrui ir Arvydo Malcio „Sapnų pilys“ klavesinui ir orkestrui. Jau 16 metų Italijoje gyvenanti ir muzikuojanti klavesinininkė Nijolė Dorotėja Beniušytė teigia, kad italų publiką žavi tiek šiuolaikiniai, tiek senosios muzikos kūriniai, tad šių stilių sintezė yra „pasmerkta“ publikos ovacijoms. „Italijoje klasika visada bus svarbi, tačiau šiuolaikinės kompozicijos šiai publikai taip pat labai įdomios. Festivalio tema – „Credo“ (Tikėjimas) – puikiai dera su lietuvių ruošiamu repertuaru“, – pažymi N. D. Beniušytė.
Violončelininkas Mindaugas Bačkus pabrėžia ir dar vieną gastrolių itin svarbų tikslą – pristatyti autentišką lietuvių muzikos kultūrą. „Gastrolės yra svarbios, nes suteikia galimybę atskleisti lietuvių muzikos spalvą ir tai dar viena galimybė pasidalinti savo kūryba su pasauliu. Mūsų kolektyvas yra išskirtinis dėl savo artumo Baltijos jūrai ir unikalios muzikos tradicijos“, – sako Mindaugas Bačkus. Klaipėdos kamerinio orkestro vadovas taip pat atkreipia dėmesį, kad Italija, kaip muzikos kultūros lopšys, suteikia orkestrui galimybę įsilieti į tarptautinį muzikos kontekstą bei atstovauti Lietuvai ir pristatyti šiuolaikinę lietuvių muziką. „Gastrolės Italijoje – tai puiki galimybė ne tik Klaipėdos kameriniam orkestrui pristatyti savo meno meistriškumą, bet ir stiprinti Lietuvos muzikos įvaizdį pasaulio scenose“, – sako M. Bačkus.
Klaipėdos koncertų salės informacija
Atsakyti