Metai netekus kino legendos. In Memoriam Žanui Poliui Belmondo

Metai netekus kino legendos. In Memoriam Žanui Poliui Belmondo

Rokas Simanavičius, www.voruta.lt

Prieš metus šį pasaulį paliko vienas  didžiausių pokario Prancūzijos kino žvaigždžių Žanas Polis Belmondo.  Jam buvo 88-eri.   Belmondo išgarsėjo vaidmenimis Naujosios bangos (Nouvelle Vague) judėjimo filmuose, įskaitant Jeano-Luco Godard’o (Žano Liuko Godaro) juostą „Iki paskutinio atodūsio“ (A bout de souffle).

Iš viso aktorius  atliko vaidmenis aštuoniose dešimtyse įvairaus žanro filmų.  Ką šis aktorius paliko pasauliui, kad jo atminimui pagerbti net buvo skirta nacionalinė atminimo ceremonija,  kalbėjosi laidos apie kiną  „Kitas kadras“ vedėjai –  kino kritikas Ramūnas Aušrotas ir rašytojas Regimantas Dima.

Laidos apie kiną kūrėjai pastebi, kad  aktoriams retai kada po mirties tenka tokia garbė, kokią gavo Prancūzijos kino legenda.

 „Tai buvo prezidentinės laidojimo apeigos“, –  konstatuoja R. Dima.  Jo teigimu, pagerbti bendražygį, pasiramstydami lazdutėmis atvyko ir tokios garsenybės kaip Pjeras Rišaras ir Alenas Delonas. Nors ir laidos vedėjai nevengia ironijos, tačiau kartu  pripažįsta, kad  prieš metus šį pasaulį palikęs aktorius retai kada būdavo liūdnas.

Belmondo gyvybingumas ir kino žvaigždės statusas 

 „Belmondo – kunigas. Tai jau savaime įdomu, ir laikas žiūrint šį filmą neprailgo“, – kalbėdamas apie 1961 metais pasirodžiusią Žano Pjero Melvilio juostą  „Leonas Morenas, kunigas“,  –   tęsia Regimantas Dima.  Vieno iš laidos vedėjų teigimu, net ir tokiame vaidmenyje jis išlieka aistringas, nors ir atsisako meilės moteriai.

 „Belmondo gyvybingumas buvo labai patrauklus“, –    apie išskirtinį vaidmenį prancūzo karjeroje savo nuostaba dalijasi rašytojas.

Tuo tarpu kalbėdamas apie Žano Polio Belmondo bendradarbiavimą su Žanu Pjeru Melviliu kino kritikas Ramūnas Aušrotas svarsto, kuo būtų pasibaigęs jų bendradarbiavimas kine.

„Melvilis buvo vienintelis režisierius, kuriam pavyko sunorminti Belmondo ir tęsiantis judviejų darbui pastarasis galėjo tapti tokiu aktoriumi, kaip Alenas Delonas“, – sako Ramūnas Aušrotas, pažymėdamas, kad Belmondo aktoriniame gyvenime matomos akivaizdžios kilimo ir kritimo kreivės.

Pasak laidos apie kiną kūrėjų egocentriškumas neatsiejamas nuo Belmondo karjeros. Vienas tokių pavyzdžių  – 1984 metais paties velionio režisuotas „Plėšrūnai“.  Regimanto Dimos nuomone, šioje juostoje, kur Žanui Poliui Belmondo jau per penkiasdešimt,  visos kameros nukreiptos tik į vieną asmenį:

 „Įdomu žiūrėti, net kai matosi, kad žmogus filmą pasidaręs visiškai sau“, –   įspūdžiais dalijasi rašytojas.

Laidos apie kiną kūrėjai išskiria Belmondo kaip kino žvaigždės –  vyro statusą.

 „Šiuolaikinėje  politkorektiško ir genderistinio trendo kultūroje yra rizika, kad toks fenomenas kaip kino žvaigždė gali išnykti“, –   konstatuoja Ramūnas Aušrotas.  Laidos vedėjai įžvelgia tendenciją, kad lyčių skirtumai naikinami, o tai puikiai iliustruoja įvairūs kino apdovanojimai.

Laidos įrašas :  https://soundcloud.com/xfmlt/kitas-kadras-zanas-polis-belmondo-2022-02-23?in=xfmlt/sets/laida-kitas-kadras

Laidoje išgirsite:

 

0:00   –  Laida skirta Žanui Poliui Belmondo atminimui;

3:20    –   Išskirtinis Belmondo pagerbimas;

5:30   –    „Leonas Morenas, kunigas“

7:30      Žano Pjero Melvilio įtaka Belmondo karjerai;

10:12     Belmondo egocentriškumas;

11:50   –    Kuris režisierius Belmondo buvo reikšmingiausias?

16:40   –    Nenaikinkime vyrų žvaigždžių;

20:10     Žano Liuko Godaro reikšmė Belmondo aktoriniam keliui;

22:42     Filipas de Briuko ir  Žanas Polis Belmondo;

24:00    –   Komiškasis Belmondo pradas;

26:00       Belmondo vaidmenys;

27:45      Belmondo ir Italija;

29:15      Keisti, blogi vaidmenys ir aukščiausia pagarba;

35:00   –    Pagarba ir sąsajos su Bondu;

36:11  –    Žanas Polis Belmondo ir  moterys;

39:57   –    Nuo gatvės chuligano iki vienišo žmogaus;

Naujienos iš interneto